Prva sednica Prvog redovnog zasedanja , 06.03.2025.

3. dan rada

PRIVREMENE STENOGRAFSKE BELEŠKE
(neredigovane i neautorizovane)

REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA

Prva sednica Prvog redovnog zasedanja

01 Broj 06-2/28-25

3. dan rada

06.03.2025

Beograd

Sednicu je otvorila: Snežana Paunović

Sednica je trajala od 10:00 do 16:45

  • TAGOVI

  • Prva sednica Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Traženje obaveštenja i objašnjenja u skladu sa Poslovnikom (06.03.2025)
  • Pretres u pojedinostima o 5. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 6. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 7. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 8. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 9. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 10. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 11. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 13. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 14. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 15. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 16. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 17. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 18. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 19. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 20. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 21. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 23. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 24. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 27. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 28. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 29. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 31. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 32. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Pretres u pojedinostima o 65. tački dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • Dan za glasanje o tačkama od 1. do 32. i 65. i 66. dnevnog reda Prve sednice Prvog redovnog zasedanja (2025)
  • ZAKONI

  • Zakon o izvozu i uvozu robe dvostruke namene
  • Zakon o izmenama i dopuni Zakona o priznavanju sorti poljoprivrednog bilja
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o reproduktivnom materijalu šumskog drveća
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o vazdušnom saobraćaju
  • Zakon o izmeni Zakona o pravu na besplatne akcije i novčanu naknadu koju građani ostvaruju u postupku privatizacije
  • Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist Banke Poštanska štedionica akcionarsko društvo Beograd za izmirivanje obaveza Javnog preduzeća „Srbijagas“ Novi Sad za finansiranje razvoja distributivne mreže, uključujući merne stanice kao i rehabilita
  • Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist Banca Intesa AD Beograd i Banke Poštanska štedionica akcionarsko društvo Beograd za izmirivanje obaveza Javnog preduzeća „Srbijagas“ Novi Sad, po osnovu ugovora o kreditu radi izgradnje razvodnog gasovod
  • Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist OTP banke Srbija akcionarsko društvo Novi Sad i Banke Poštanska štedionica akcionarsko društvo Beograd za izmirivanje obaveza Javnog preduzeća „Srbijagas Novi Sad, po osnovu ugovora o kreditu radi izgrad
  • Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist Banca Intesa AD Beograd za izmirivanje obaveza Javnog preduzeća „Srbijagas“ Novi Sad, po osnovu ugovora o kreditu radi izgradnje razvodnog gasovoda Beograd-Valjevo-Loznica
  • Zakon o izmeni Zakona o privatizaciji
  • Zakon o dopuni Zakona o platama u državnim organima i javnim službama
  • Zakon o prestanku važenja Zakona o sistemu plata zaposlenih u javnom sektoru, Zakona o platama službenika i nameštenika u organima autonomne pokrajine i jedinice lokalne samouprave, Zakona o zaposlenima u javnim službama i Zakona o platama zaposlenih u ja
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o deviznom poslovanju
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o Narodnoj banci Srbije
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o bankama
  • Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima
  • Zakon o poštanskim uslugama
  • Zakon o dopuni Zakona o poljoprivredi i ruralnom razvoju
  • Zakon o dopuni Zakona o platama državnih službenika i nameštenika
  • Zakon o zaduživanju Republike Srbije kod Banca Intesa AD Beograd za potrebe finansiranja Projekta Ruma – Šabac – Loznica
  • Zakon o zaduživanju Republike Srbije kod UniCredit Bank Srbija a.d. Beograd za potrebe finansiranja projekta Ruma – Šabac – Loznica
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o državnim službenicima
  • Zakon o izmeni i dopunama Zakona o porezu na dohodak građana
  • Zakon o utvrđivanju garantne šeme i subvencionisanju dela kamate kao mera podrške mladima u kupovini prve stambene nepokretnosti
  • Zakon o Centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika
  • Zakon o izmenama Zakona o privrednim društvima
  • Zakon o davanju garancije Republike Srbije u korist Nemačke razvojne banke KfW, Frankfurt na Majni, po zaduženju Akcionarskog društva „Elektroprivreda Srbije“, Beograd (Projekat obnovljivih izvora energije Kostolac - Vetropark)
  • Zakon o izmenama Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o srednjem obrazovanju i vaspitanju
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o visokom obrazovanju
  • Zakon o zaduživanju Republike Srbije kod OTP banke Srbija a.d. Novi Sad za potrebe finansiranja Projekta izgradnje brze saobraćajnice, deonica Požarevac – Golubac (Dunavska magistrala)
  • Zakon o izmenama i dopunama Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma
  • OBRAĆANJA

    ...
    Socijalistička partija Srbije

    Snežana Paunović

    | Ministarka državne uprave i lokalne samouprave | Predsedava
    Hvala, gospodo predstavnici Vlade Republike Srbije.
    Pošto smo završili pretres o svim amandmanima zaključujem pretres Predloga zakona u pojedinostima.
    Pošto smo obavili pretres Predloga zakona u načelu i u pojedinostima Narodna skupština će u danu za glasanje odlučivati o Predlogu zakon u načelu, pojedinostima i u celini.
    Prelazimo na rad po 8. tački dnevnog reda – PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA
    Primili ste amandmane koji su podneti na Predlog zakona.
    Pošto je Narodna skupština obavila načelni pretres saglasno članu 157. stav 3. Poslovnika Narodne skupštine, otvaram pretres Predloga zakona u pojedinostima.
    Na član 1. amandman su zajedno podneli narodni poslanici poslaničke grupe Narodni pokret Srbije – Novo lice Srbije, koji su se izjasnili da amandmane neće braniti.
    U sistemu imam ministarku Jelenu Žarić Kovačević.
    Izvolite.
    Prikaži više
    ...
    Srpska napredna stranka

    Jelena Žarić Kovačević

    | Ministarka za brigu o porodici i demografiju
    Zahvaljujem, uvažena potpredsednice.
    Dame i gospodo narodni poslanici, poštovani građani Srbije, želim da se i vama najpre uvažena potpredsednice Narodne skupštine zahvalim, ali sa ovog mesta da se zahvalim i predsednici Narodne skupštine, Ani Brnabić na istrajnosti koju je pokazala pre dva dana i tokom ove rasprave, a to je da zadrži dostojanstvo ovog visokog doma. Želim da se zahvalim i poslanicima SNS i vladajuće koalicije na dostojanstvenom držanju u jednoj teškoj, opasnoj, najblaže rečeno neartikulisanoj situaciji, apsolutno politički i kolegijalno nekorektnoj situaciji koju su izazvali poslanici opozicije na samom početku ove sednice.
    Ono što bih na samom početku svog izlaganja želela da istaknem i da zamolim sve građane Srbije da budu mirni i da veruju svojoj državi, da ne budu zabrinuti zbog dešavanja u Narodnoj skupštini, jer ćemo uvek tu biti mi koji ćemo se zalagati za mir i stabilnost i koji ćemo se zalagati za to da institucije rade svoj posao koji bi trebalo da rade. Opozicija je naravno po ko zna koji put pokazala jednu nedoslednost i jednu ne brigu o zahtevima građana, konkretno o zahtevima studenata. Članovi Vlade su zajedno sa predsednicom parlamenta obećali ispunjenje zahteva i to obećanje će biti i ispunjeno, kako vidimo shodno toku sednice.
    Četvrti studentski zahtev će naravno biti ispunjen donošenjem zakona i dopuna Zakona o visokom obrazovanju. Javnost treba da zna da opozicija nije želela da glasa da ovaj zakon bude na dnevnom redu i javnost treba da zna da je opozicija čak želela i da opstrujiše donošenje ovog zakona i to na jedan način koji je izuzetno bio opasan po živote i narodnih poslanika i ministara. Kao što ste videli uvaženi građani Srbije, mi smo bili ovde i svakoga dana ćemo biti ovde da donosimo zakone za koje smatramo da su najbolji za građane Srbije.
    Preći ću sada na zakone o izmenama i dopunama Zakona o državinim službenicima. Žao mi je što poslanici poslaničke koja u svom nazivu ima Novo lice Srbije, a ja se nadam da nikada Srbija neće doživeti takvo novo lice koje je do te mere, videli smo jutros i sinoć i pre dva dana, vulgarno, bezobrazno i nevaspitano. To građani Srbije nisu zaslužili. Građani Srbije su zaslužili da se u ovom visokom domu diskutuje o Predlogu zakona i o amandmanima, a oni su podneli sve amandmane koje su podneli glase – briše se, što znači da su samo pravili prostor kao rezervu za eventualnu diskusiju.
    Ono što ja vama želim da kažem vezano za zakone o izmenama i dopunama Zakona o državnim službenicima, dakle, mi ovde predlažemo izmenu odredbe zakona o sprovođenju javnog konkursa na određeno vreme. Bitno je napomenem da je prijem u radni odnos državnih službenika na neodređeno vreme u državnim organima moguć na osnovu sprovedenog konkursnog postupka koji ima sve elemente jedne meritorne i transparentne pre svega procedure u kojoj se vrši detaljna provera kompetencija i drugih uslova potrebnih za rad u državnim organima.
    Zbog dalje reforme javne uprave koja nam je jako važna i nije nam važna samo zbog toga što se nalazimo na putu ulaska u EU već nam ja važna zbog određenih postulata i principa koji važe u našoj državi, a to nas je i opredelilo da predvidimo sprovođenje konkursnoga postupka i za angažovanje službenika na određeno vreme zbog povećanog obima posla.
    Istovremeno predlažemo da se uvede obavezna provera kompetencija kandidata i za druge osnove angažovanja na određeno vreme nezavisno od toga što za njih ne mora da prethodi obavezna konkursna procedura.
    U periodu do stupanja na snagu ove odredbe koja je planirana za sledeću godinu uspostaviće se neophodni procesi kroz uredbu Vlade kojom će se definisati sprovođenje ovog konkursnog postupka. Procedura koja po postojećem zakonu je definisana za konkurs za neodređeno vreme nisu u potpunosti prilagođene ovom novom vidu konkursa koji svakako mora biti brži, efikasniji i da bi se blagovremeno angažovao potreban nedostajući kadar. Trenutno sa drugim organima državne uprave razgovaramo da usaglasimo postupak za ovaj vid konkursa kako bismo se na vreme pripremili za početak primene zakona u ovom delu.
    Moram da kažem i to da je nažalost stanje koje nas je zateklo i nateralo da pristupimo teškim merama fiskalne konsolidacije uslovilo da pre nekoliko godina moramo da sprovodimo racionalizaciju i otpuštanje zaposlenih, da smo jedno vreme imali potpunu zabranu zapošljavanja u javnom sektoru i da tek od skoro, a to je isključivo zbog našeg odgovornog upravljanja javnim finansijama i državom možemo da relaksiramo kontrolu prijema zaposlenih na neodređeno vreme.
    Posledice svih ovih teških mera osetio je javni sektor i državni organi koji još uvek imaju jedan vid kontrole zapošljavanja usled čega je i dalje određeni broj radnih mesta ostao nepopunjen trajnim zapošljavanjem. To je donekle povećalo i produžilo privremeno angažovanje ljudi na onim poslovima koje postojeći zaposleni ne mogu da postignu da izvrše, a hitni su.
    Stoga ovim izmenama predlažemo da svi oni koji su radili duže od godinu dana na određeno vreme imaju pravo da učestvuju na internim konkursnim postupcima za prijem na neodređeno vreme. Iako Vlada i ministarstva, naravno u saradnji sa Ministarstvom finansija, pre svega svake godine unapređuju položaj zaposlenih u svim segmentima, ne možemo da zaboravimo da više ne smemo da se nađemo u sličnoj situaciji i zato svih ovih prethodnih godina planiramo i sprovodimo odgovornu politiku u cilju sprovođenja reforme javne uprave.
    Jedan od najvažnijih prioriteta je prijem stručnih kadrova, jačanje administrativnih kapaciteta, bez narušavanja fiskalne stabilnosti, pa se toga trajno angažovanje zaposlenih planira krajnje odgovorno. Ono što smo zapravo i radili jeste da smo formirali različite radne grupe koje su činili predstavnici i Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i naravno, Ministarstvo finansije koje nam je jako važno u svim ovim reformama, ali i svih drugih ministarstava i velikih sistema i mi smo se dogovorili da sada ne idemo na odlaganje od dve godine, već da tražimo odlaganje od godinu dana, a da ćemo se za tih godinu dana potruditi da najefikasnije moguće i najkvalitetnije moguće za sve državne službenike koji su zaposleni u državnoj, odnosno javnoj upravi i za sve one koji će se zapošljavati, a želimo da privučemo i mlade kadrove i kvalitetne kadrove koji će započeti i završiti svoju profesionalnu karijeru u državnoj upravi da to sprovedemo onako kako treba i onako kako odgovara našem sistemu.
    Zahvaljujem vam se što ste me saslušali. Ja se od prvog dana nisam javljala, negde sam očekivala da će se možda situacija smiriti i da ćemo moći konstruktivnije da razgovaramo o ovim predlozima za koje je formalno zaduženo Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave.
    Na kraju želim svima da se zahvalim, a posebno želim da vam se zahvalim za ovaj transparent koji možemo da vidimo na balkonu Narodne skupštine – „živeće Gavrilo“ je svakako transparent, a ja sam mnogo godina provela u Narodnoj skupštini koji najbolje pokazuje istrajnost ljudi koji se nalaze, da tako kažem, u ovom delu sale, iako ne želim da nas negde različite pripadnosti političkim partijama opredeljuju. Ali ono što govori parola, odnosno poruka – „živeće Gavrilo“ je poruka koja se odnosi na našu državu. Živeće Srbija. Hvala.
    Prikaži više
    ...
    Socijalistička partija Srbije

    Snežana Paunović

    | Ministarka državne uprave i lokalne samouprave | Predsedava
    Hvala.
    Na član 2. amandman su zajedno podneli narodni poslanici poslaničke grupe Narodni pokret Srbije – Novo lice Srbije.
    Na član 2. amandman sa ispravkom podneo je narodni poslanik Branko Pavlović.
    Da li želite reč?
    Izvolite.
    Prikaži više
    ...
    Grupa građana Mi - Glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović

    Branko Pavlović

    MI - GLAS IZ NARODA
    Zahvaljujem.

    Amandman je duži, ali suština tog amandmana je da se ispravi jedan nedostatak koji je predviđen ovim Predlogom izmenama i dopunama zakona da rad na određeno vreme ne može da preraste na rad na neodređeno vreme.

    Naime, on nije uopšte u saglasnosti sa činjenicama i realnim stanjem u kome se Srbija nalazi.

    Mi imamo izuzetno veliki broj ljudi koji godinama uzastopno rade na određeno vreme, pet, sedam, 10, 12 godina i oni zapravo rade posao koji je predviđen za poslove na neodređeno vreme. Dužina njihovog trajanja to dokazuje i zapravo država kao poslodavac se ogrešila o te ljude. Oni su neprekidno u strahu, oni ne mogu da uzimaju kredite i da konkurišu za rešavanje svojih drugih životnih potreba, a onda im se stavlja u poziciju da treba da se nešto naknadno dokazuju na nekim konkursima.

    Ideja amandmana koji sam predložio je da onaj ko je ocenjen kao veoma dobar, na poslovima koje je radio na određeno vreme duže od dve godine ima prava da mu to preraste u rad na neodređeno vreme, jer smo mi u realnoj situaciji da ispravimo nepravdu, koja je učinjena velikom broju ljudi koji rade u sistemima gde je država poslodavac ili gde su prosveta, zdravstvo, itd. oni koji primaju plate iz budžeta. Kada se to reši, onda za nadalje ovaj sistem, godinu dana, pa interni konkurs o kome ministarka je govorila da je prihvatljiv, ali ovaj zakonski predlog ne adresira jedan gorući problem koji postoji u našem društvu i zato sam podneo ovaj amandman. Hvala.
    Prikaži više
    ...
    Socijalistička partija Srbije

    Snežana Paunović

    | Ministarka državne uprave i lokalne samouprave | Predsedava
    Hvala kolega Pavloviću.
    Reč ima ministarka Jelena Žarić Kovačević.
    Prikaži više
    ...
    Srpska napredna stranka

    Jelena Žarić Kovačević

    | Ministarka za brigu o porodici i demografiju
    Ja vam se zahvaljujem na konstruktivnoj raspravi, apsolutno smo razumeli suštinu amandmana koji je podnet, bez obzira na to što postoji jedna tehnička, rekla bih, greška oko stava oko koga ste se pozvali kada ste podneli amandman, ali onako kao što sam i malopre rekla, država jeste opredeljena da i tim ljudima koji se već dugo godina nalaze u statusu zaposlenja na određeno vreme pomogne u smislu prevođenja tih ljudi u status zaposlenih na neodređeno vreme, odnosno da rade za stalno, kako bi naš narod to voleo da kaže, međutim, upravo zbog toga smo i predvideli njihovo učešće na internom konkursu, međutim u skladu i sa zakonima koji važe u našoj zemlji, ali i sa pravilima EU, kojima mi želimo da se negde rukovodimo, prilikom procesa pristupanja EU, i moraju se poštovati pravila i neki kriterijumi koje ti ljudi moraju da ispunjavaju prilikom konkurisanja za rad na neodređeno vreme.
    Mi imamo i Zakon o državnim službenicima, koji važi iz 2006. godine, i jako je visoke ocene dobio od Evropske komisije i koji predviđa koji su kriterijumi za ljude koji se zapošljavaju na određeno i neodređeno vreme. Ljudi će morati da ispune te kriterijume, ali svakako oni ljudi koji su mnogo godina u sistemu, država će misliti na njih i oni će moći kroz interni konkurs da se prevedu na neodređeno vreme.
    Ono što sada nama ostaje jeste da sarađujemo sa svim ministarstvima međusobno, da sarađujemo sa velikim sistemima, postoje veliki sistemi i mnogo ljudi koji su zaposleni na carini, u RGZ, Ministarstvu pravde, MUP, itd. tako da ćemo nadam se naći najbolje moguće rešenje i naravno sa tim predlogom izaći pred Narodnu Skuppštinu, jer se mi zapravo nadamo da uvek dobijamo neki konstruktivan predlog.
    Ja vam se zahvaljujem.
    Prikaži više
    ...
    Socijalistička partija Srbije

    Snežana Paunović

    | Ministarka državne uprave i lokalne samouprave | Predsedava
    Po amandmanu, kolega Željko Veselinović.
    Prikaži više
    ...
    Stranka slobode i pravde

    Željko Veselinović

    POKRET SLOGA - DA SE STRUKA PITA
    Zahvaljujem predsedavajuća, ja bih se nadovezao na ono što je malopre rekao gospodin kolega Pavlović, a to je upravo se tiče tih ljudi koji rade na određeno vreme.

    Mi svi znamo da je po našem zakonu o radu, sadašnjem koji je doneo gospodin Vulin 2014. godine, a za koju ja ne mogu da kažem i da se složim da je dobar, a i pokazalo se u praksi da nije dobar, zato što po tom zakonu, ljudi mogu maksimalno dve godine da rade po ugovoru na određeno vreme, a nakon toga oni automatski moraju da dobiju ugovor na neodređeno ili ugovor za stalno, kako bi naši građani razumeli . Na žalost, imamo tu praksu da ljudi rade po 10, 15 ili 20 godina, imao sam prilike da vidim da neki ljudi rade po 20 godina na određeno vreme, i apsolutno isti posao koji su radili prvog dana.

    Znači, ako neko nije kvalifikovan posle par meseci da radi neki posao, on ne treba ni da bude tu ili mu dajte taj ugovor za stalno. Zato smo mi u našem predlogu Zakona o radu, koji smo predali u prošlom sazivu, upravo i stavili da postoji taj probni rad, jer ako neki zaposleni na bilo kom radnom mestu za 6 meseci ili godinu dana ne dokaže svoje kvalifikacije, on ne treba ni da bude tu, ali ako radi godinu dana ili ako radi dve godine, on automatski mora da dobije rešenje za stalno da bi mogao da konkuriše upravo za ove kredite.

    Ne mogu da kažem da ova aktivnost koja je sada u toku i gde se predlaže davanje kredita za te studente ili za mlade ljude, nije dobra, ali tu imamo jedan drug problem. Dakle, petsto hiljada ljudi mladih ljudi ima pravo da konkuriše za te kredite, 250 studenata i neki drugi koji više nisu studenti, ali imaju pravo da konkurišu. Sa druge strane to ovde imamo mogućnost da samo 5,5 hiljada stanova kupe ti mladi ljudi.

    Interesuje me po kom kriterijumu će se to raditi, da li će se ta aktivnost nastaviti i da li ćemo u nekom narednom periodu imati mogućnost da dobar deo tih ljudi dobije tu vrstu kredita?

    Zatim ima jedna druga interesantna stvar, a to je kada će Srbije kao država početi da radi te socijalne stanove? Znači, ne mislim samo isključivo stanove za stručnjake, za lekare, za profesore, za MUP i tako dalje, nego za obične građane i obične ljude koji rade na nekom radnom mestu, a nemaju mogućnost sa svojim zaradama od 50, 60, 70 hiljada da sebi obezbede stambeni kredit. Država bi trebala da i tu kategoriju ljudi subvencionišu, da im pomogne, da se gradi neka vrsta socijalnih stanova ili stanova solidarnosti, kako bi običan čovek, običan građanin mogao da ima rešeno stambeno pitanje.

    Mislim da su sve to pitanja o kojima treba razgovarati i na kojima treba raditi kako bismo mogli da dođemo u poziciju da i običan čovek, koga ne smemo zaboraviti, dođe do mogućnosti da živi pristojno, da živi od svog rada i da na kraju može da reši svoje stambeno pitanje.

    Hvala.
    Prikaži više
    ...
    Socijalistička partija Srbije

    Snežana Paunović

    | Ministarka državne uprave i lokalne samouprave | Predsedava
    Hvala vam.
    (Branko Pavlović: Replika. Spomenuo me je prethodni govornik.)
    Kolega Pavloviću, izvolite.
    Prikaži više
    ...
    Grupa građana Mi - Glas iz naroda, prof. dr Branimir Nestorović

    Branko Pavlović

    MI - GLAS IZ NARODA
    Zahvaljujem.

    Razlika između ovog rešenja, interni konkurs i ovog mog predloga automatskog prevođenja, koji je ocenjen dobro, odlično, je u tome što će interni konkursi biti dozvoljeni samo onda kada Ministarstvo finansija, odnosno MMF to odobri.

    Mi imamo mnogo dublje kadrovske i ljudske potrebe nego one koje sagledava MMF, odnosno budžetski sistem Ministarstva finansija. Prema tome, mora da se nađe balans.

    Ne može samo kriterijum finansija da bude onaj koji će opredeljivati na koji način treba da se povećava kvalitet naših kadrova u svim institucijama i na koji način mora da se poveća kvalitet života.

    Naime, taj pristup MMF-a ne vidi sledeću stvar, baš finansijski. Onog trenutka kada neko postane zaposlen na neodređeno vreme, on počinje više da troši, jer kada je na određeno vreme, on je stalno u strahu da mu se neće produžiti i uvek manje troši nego što bi trošio inače i ima mogućnosti da poveća potrošnju preko kredita, što povećava BDP i što kompenzuje finansijski trenutni izdatak o kome razmišlja Ministarstvo finansija i MMF, tako da sam to hteo samo da pojasnim.

    Vrlo je velika razlika, iako na prvi pogled to ne izgleda između internih konkursa koji to omogućavaju i automatskog prelaska za one koji su se pokazali kao odlični ili vrlo dobri i dugo rade.

    Hvala vam.
    Prikaži više