AHMEDIN ŠKRIJELJ

Stranka demokratske akcije

OSVRT OTVORENOG PARLAMENTA

Ahmedin Škrijelj prvi put je izabran za narodnog poslanika u 14. sazivu, kao drugi. na listi SDA Sandžaka – dr. Sulejman Ugljanin, mandat mu je potvrđen 06. februara 2024. godine.

U 14. sazivu nije na početku saziva bio deo nijedne poslaničke grupe. Od septembra 2024. zamenik je predsednika novoosnovane poslaničke grupe Pokret slobodnih građana (PSG) – Stranka demokratske akcije Sandžaka (SDA Sandžaka) – Partija za demokratsko delovanje (PDD). Član je Radne grupe za unapređenje izbornog procesa.

BIOGRAFIJA

Rođen je 1982. godine. Po profesiji je master politikolog.

Živi u Novom Pazaru.

Predsednik je Stranke demokratske akcije Sandžaka za Novi Pazar

Poslednji put ažurirano: 27.09.2024, 07:23

Osnovne informacije

Statistika

  • 20
  • 9
  • Nema pitanja koja su upućena poslaniku

Druga posebna sednica , 16.04.2025.

Koleginice i kolege narodni poslanici, SDA Sandžaka i naša poslanička grupa neće podržati izbor nove Vlade. Odluku da ne podržimo izbor nove Vlade zasnivamo na činjenicama koje se odnose na legalitet i legitimitet Vlade, predložene kadrove, program i politiku i posebno na politički trenutak u kome se nalazi društvo.

Organi izvršne vlasti u Republici Srbiji pretvoreni su politički trofej, uzurpiran otimanjem suvereniteta od građana na pokradenim izborima 17. decembra 2023. godine. Vlada koju planirate da izaberete neće biti legalna i legitimna, jer je posledica antiustavnog delovanja. Izborom takve Vlade, učešćem u njenom radu, preuzima se odgovornost za degradiranje pravnog poretka u Republici Srbiji. Na taj način legalizujete pravno i političko nasilje kao legitimne metode uspostavljanja i očuvanja vlasti, što je suprotno opšteprihvaćenim pravnim normama civilizacijskim vrednostima.

Dakle, SDA Sandžaka stoji iza univerzalnog načela da svaka politička dobit ostvarena nasiljem mora biti poništena. Politička i programska platforma ove Vlade, zajedno sa predloženim kadrovskim rešenjima, kontinuitet su nepravde, neodgovornosti i korupcije i dokaz je da ni ova, uslovno rečeno, nova Vlada nema nameru da ukloni uzroke građanskog nezadovoljstva, čijoj masovnoj manifestaciji svedočimo svakodnevno. Dakle, rešenje nije u nametanju Vlade spornog legaliteta i legitimiteta i duboko kompromitovane politike koja je ključni izvor nestabilnosti. Rešenja postoje, ona su prosta.

Prvo je da Ustavni sud donese odgovarajuće odluke na osnovu pokrenutih postupaka i priloženih dokaza i vrati građanima otete institucije i suverenitet, a drugo rešenje prelazna Vlada, kao pravično rešenje privremenog karaktera u procesu uspostavljanja dugoročne i održive društvene stabilnosti. Ako ovu Vladu posmatramo sa vrednosnog aspekta, ona predstavlja ostatke režima Slobodana Miloševića.

Politika i predloženi program Vlade je pokušaj stvaranja privida normalnosti namerno zanemarujući činjenicu da je Srbija u dubokoj društvenoj i institucionalnoj krizi. Izazovi koji opterećuju sve segmente društva u Republici Srbiji moraju biti ispravno tretirani i adekvatno rešeni. Nezadovoljstvo građana nije u fokusu vašeg interesovanja, a program koji je predložio mandatar ne nudi politiku i konkretne mere, niti predviđa angažovanje Vlade na rešavanju tih problema.

Ne dajete odgovor na pitanje kada će birački spiskovi biti sređeni, a iz njih uklonjeni fantomski birači. Kada će se osloboditi mediji kako bi građani mogli da na slobodnim i demokratskim izborima izaberu legalnu i legitimnu vlast. Izborima se mora vratiti smisao kako bi konačno postali odraz realnog političkog raspoloženja građana. Nismo dobili nikakve garancije niti konkretne mere kako i na koji način će se vratiti vladavina prava i pravna sigurnost u Srbiji.

Položaj Bošnjaka u Srbiji nije dobar za šta odgovornost snosi ova vlast. Zanemarujete činjenicu da Bošnjacima nije dopušteno da ostvaruju prava garantovana Ustavom i zakonima, a sa druge strane u programu Vlade ne postoje konkretne mere kojima bi se sa jasno definisanim rokovima osiguralo unapređenje položaja Bošnjaka i ostvarivanja prava garantovanih Ustavom i zakonima. Očigledno je da ćete zadržati politički kurs kojim želite da bošnjački narod zadržite u poziciji građana drugog reda, a da regiju Sandžak marginalizujete.

Međutim, ono što je dobro jeste da je režim delegitimisan i da nema poverenje građana. To je nova realnost koju ćete morati da prihvatite i da svoja delovanja uskladite sa tim. Proces oslobađanja građana od straha je daleko odmakao i nije ga moguće više zaustaviti, a još manje ga možete staviti pod kontrolu.

Protesti studenata i sve veća manifestacija bunta građana su pozitivne društvene pojave koje su stvorile novu društvenu realnost. Slika nove stvarnosti u Srbiji manifestovana je 12. aprila na studentskom skupu u Novom Pazaru. Tog dana smo imali na delu dva procesa - rađanje jedne nove, tolerantne, miroljubive i demokratske Srbije lišene mržnje i netrpeljivosti u Novom Pazaru, dok smo istog dana u Beogradu imali manifestaciju političkog izdisaja prošlosti i svega što je prepreka onome što je većinsko osećanje i potreba građana.

Politiku koja svoje postojanje temelji na rušenju ustavnog poretka, obesmišljavanju vladavine prava, izazivanju nacionalne ili verske mržnje i netrpeljivosti, a naročito politiku koja ne dopušta Bošnjacima i drugim manje brojnim narodima da ostvaruju svoja Ustavom i zakonom garantovana prava SDA Sandžaka neće podržati. Iz tih razloga nećemo podržati izbor ove Vlade.

Pozivamo sve narodne poslanike i kandidate za ministre koji se deklarišu kao Bošnjaci da uskrate podršku ovom režimu i prekinu svaki vid saradnje sa njima.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 08.10.2024.

Predsednice Narodne skupštine, koleginice i kolege poslanici, postaviću dva pitanja Vladi Republike Srbije.

Članom 14. Ustava Republike Srbije propisana je obaveza državnim organima da osiguraju posebnu zaštitu Bošnjacima i drugim manje brojnim narodima radi ostvarivanja potpune ravnopravnosti i očuvanja njihovog identiteta.

Ustav Republike Srbije u članu 77. utvrđuje pravo Bošnjacima da u državnim organima i službama sa javnim ovlašćenjima u sandžačkim opštinama budu zastupljeni srazmerno nacionalnoj strukturi stanovništva u tim opštinama.

Pitanje srazmerne zastupljenosti nacionalnih manjina u javnom sektoru regulisano je nizom zakona, kao što su Zakon o zaštiti prava i sloboda nacionalnih manjina, Zakon o policiji, Zakon o javnom tužilaštvu, Zakon o uređenju sudova, Zakon o sudijama, Zakon o državnim službenicima i Zakon o zaposlenima u javnim službama.

Međutim, pored Ustava i zakona Bošnjacima nije omogućeno da ostvare Ustavom garantovano pravo u pogledu adekvatne i srazmerne zastupljenosti u državnim organima u skladu sa nacionalnom strukturom stanovništva u sandžačkim opštinama. Ta činjenica je jedan od parametara koji možemo meriti stvarni položaj Bošnjaka u Republici Srbiji, ali i miroljubivost i demokratičnost ove vlasti.

Podsećam sve na član 3. Ustava Republike Srbije kojim je utvrđeno da se vladavina prava između ostalog ostvaruje tako što se vlast povinuje Ustavu i zakonu. Shodno tome pitam predsednika Vlade Republike Srbije, zašto Vlada Republike Srbije ne dozvoljava Bošnjacima ostvarivanje Ustavom i zakonom garantovano pravo na zastupljenost u državnim organima i službama sa javnim ovlašćenjima u skladu sa nacionalnom strukturom stanovništva u sandžačkim opštinama?

Drugo pitanje se odnosi na predsednika Vlade i ministarku prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Ustav Republike Srbije i Zakon o visokom obrazovanju utvrđuju pravo da se na visokoškolskim ustanovama ostvaruju studijski programi i na manjinskim jezicima, kako bi se školovali kadrovi za izvođenje nastave na manjinskim jezicima u osnovnim i srednjim školama. Međutim, na državnom univerzitetu u Novom Pazaru ne postoje studijski programi na kojima bi trebalo da se obrazuju kadrovi za potrebe nastave na bosanskom jeziku. Nastava na bosanskom jeziku izvodi se u osnovnim i srednjim školama u Novom Pazaru, Tutinu, Sjenici i Prijepolju. Dakle, postoji potreba i potrebno je ići u susret toj potrebi.

Pitam predsednika Vlade Republike Srbije i ministarku prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, da li će se budžetom za 2025. godinu predvideti sredstva za uspostavljanje odgovarajuće katedre i studijskih programa na bosanskom jeziku na državnom univerzitetu u Novom Pazaru i da li će se preduzeti druge mere kojima će se omogućiti da državni univerzitet u Novom Pazaru u svakom smislu bude odraz socijalnog okruženja u kom radi i deluje? Hvala.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 08.10.2024.

Predsedavajuća reklamiram povredu člana 107. stav 2. koji se odnosi na korišćenje uvredljivih izraza i smatram da ste trebali da tokom izlaganja predsednice Skupštine, odnosno u ovom slučaju, koja je govorila kao narodni poslanik da izreknete meru iz člana 109, odnosno da joj zbog upotrebe uvredljivih izraza izreknete opomenu.

Prvo vanredno zasedanje , 25.07.2024.

Predsednice Skupštine, koleginice i kolege narodni poslanici, predsednice i članovi Vlade postaviću pitanja predsedniku Vlade i ministru za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, ministru za rudarstvo i energetiku i ministru za javna ulaganja.

Pitanja za predsednika Vlade su sledeća – u kom roku Vlada Republike Srbije planira da usaglasi nacionalnu strukturu zaposlenih u policiji, vojsci, pravosuđu, službama sigurnosti i drugim republičkim institucijama i organizacijama sa nacionalnom strukturom stanovništva u Sandžačkim opštinama, odnosno, da omogući srazmernu zastupljenost bošnjačkog naroda u tim institucijama?

Da li Vlada Republike Srbije ima u planu da realizuje program za povratak izbeglih i raseljenih Bošnjaka iz opštine Priboj koji je usvojen 2012. godine od strane Vlade Republike Srbije na predlog tadašnjeg ministra doktora Sulejmana Ugljanina?

Pitanje za ministra za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja – da li Vlada Republike Srbije i resorno ministarstvo imaju u planu da izmenom odgovarajućih zakona porodicama otetih i ubijenih Bošnjaka iz otmica u Sjeverinu i Štrpcima priznaju status civilnih žrtava rata?

Pitanje za ministra rudarstva i energetike – da li se u Novom Pazaru planira otvaranje rudnika na planini Rogozna i dokle se stiglo sa istraživanjem terena? Ako se planira otvaranje rudnika, da li je u pitanju rudnik zlata, bakra ili litijuma?

Pitanje za ministra za javna ulaganja – kada će biti realizovan projekat izgradnje sportske sale u Tutinu, koji je od Kancelarije za javna ulaganja odobren još 2020. godine a do danas nije realizovan?

Hvala.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 08.10.2024.

Predsednice Narodne skupštine, koleginice i kolege poslanici, postaviću dva pitanja Vladi Republike Srbije.

Članom 14. Ustava Republike Srbije propisana je obaveza državnim organima da osiguraju posebnu zaštitu Bošnjacima i drugim manje brojnim narodima radi ostvarivanja potpune ravnopravnosti i očuvanja njihovog identiteta.

Ustav Republike Srbije u članu 77. utvrđuje pravo Bošnjacima da u državnim organima i službama sa javnim ovlašćenjima u sandžačkim opštinama budu zastupljeni srazmerno nacionalnoj strukturi stanovništva u tim opštinama.

Pitanje srazmerne zastupljenosti nacionalnih manjina u javnom sektoru regulisano je nizom zakona, kao što su Zakon o zaštiti prava i sloboda nacionalnih manjina, Zakon o policiji, Zakon o javnom tužilaštvu, Zakon o uređenju sudova, Zakon o sudijama, Zakon o državnim službenicima i Zakon o zaposlenima u javnim službama.

Međutim, pored Ustava i zakona Bošnjacima nije omogućeno da ostvare Ustavom garantovano pravo u pogledu adekvatne i srazmerne zastupljenosti u državnim organima u skladu sa nacionalnom strukturom stanovništva u sandžačkim opštinama. Ta činjenica je jedan od parametara koji možemo meriti stvarni položaj Bošnjaka u Republici Srbiji, ali i miroljubivost i demokratičnost ove vlasti.

Podsećam sve na član 3. Ustava Republike Srbije kojim je utvrđeno da se vladavina prava između ostalog ostvaruje tako što se vlast povinuje Ustavu i zakonu. Shodno tome pitam predsednika Vlade Republike Srbije, zašto Vlada Republike Srbije ne dozvoljava Bošnjacima ostvarivanje Ustavom i zakonom garantovano pravo na zastupljenost u državnim organima i službama sa javnim ovlašćenjima u skladu sa nacionalnom strukturom stanovništva u sandžačkim opštinama?

Drugo pitanje se odnosi na predsednika Vlade i ministarku prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Ustav Republike Srbije i Zakon o visokom obrazovanju utvrđuju pravo da se na visokoškolskim ustanovama ostvaruju studijski programi i na manjinskim jezicima, kako bi se školovali kadrovi za izvođenje nastave na manjinskim jezicima u osnovnim i srednjim školama. Međutim, na državnom univerzitetu u Novom Pazaru ne postoje studijski programi na kojima bi trebalo da se obrazuju kadrovi za potrebe nastave na bosanskom jeziku. Nastava na bosanskom jeziku izvodi se u osnovnim i srednjim školama u Novom Pazaru, Tutinu, Sjenici i Prijepolju. Dakle, postoji potreba i potrebno je ići u susret toj potrebi.

Pitam predsednika Vlade Republike Srbije i ministarku prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, da li će se budžetom za 2025. godinu predvideti sredstva za uspostavljanje odgovarajuće katedre i studijskih programa na bosanskom jeziku na državnom univerzitetu u Novom Pazaru i da li će se preduzeti druge mere kojima će se omogućiti da državni univerzitet u Novom Pazaru u svakom smislu bude odraz socijalnog okruženja u kom radi i deluje? Hvala.