18.11.2024. | Zakon o izmenama i dopunama Krivičnog zakonika |
usvojen
|
20.04.2024. | Zakon o izmenama i dopuni Zakona o lokalnim izborima |
usvojen
|
08.03.2024. | Odluka o izboru predsednika Narodne skupštine |
usvojen
|
Zahvaljujem uvažena predsedavajuća Narodne skupštine Republike Srbije.
Htela bih da se izvinim građanima Republike Srbije. izvinite, dragi građani Republike Srbije, izvinite deco, izvinite studenti, što danas morate da slušate i da gledate ovaj teroristički akt od strane Kurtijevih sledbenika, a ne da se zajedno radujemo izglasavanju zakona koji će poboljšati životni standard kako profesora, tako studenata i mladih.
Ovo što čujete, građani Srbije, preko puta, ove trube, to je zov divljine, to je zov džungle i možete slobodno da pištite, da duvate u trube, možete da nam bacate suzavac, da nas gađate šok bombama, možete da radite šta hoćete, ali Srbiju zaustaviti ne možete. Građani Srbije, znate li šta njih boli? Pa njih boli 10 autoputeva, nove fabrike, kilometri pruga, nove bolnice, sve ono što oni ili nisu znali ili nisu hteli da urade dok su bili na vlasti. To njih boli, građani Srbije.
Poštovani studenti, vama se obraćamo mi iz pristojne Srbije, svedoci ste da duvajući u trube i opstruišući rad Narodne skupštine oni ne žele da se usvoji ovaj zakon, ali nećemo im to dozvoliti. Pobediće pristojna Srbija. Pobediće i Sonja Ilić i njena beba. Pobediće Jasmina Obradović, na koju ste bacili šok bombu i koja je doživela moždani udar. Pobediće Srbija. Ne damo vam je. Hvala vam.
Zahvaljujem.
Uvaženi predsedniče Skupštine Republike Srbije, poštovani ministri, članovi Vlade Republike Srbije, poštovane kolege narodni poslanici, uvaženi građani Srbije, danas ulazimo u 13. sat rasprave o budžetu Republike Srbije, najvažnijem aktu za jednu državu, pored Ustava, naravno, koji predstavlja zapravo finansijski plan države za narednu godinu i budžet za 2024. godinu jeste razvojni, jeste uravnotežen i on jeste orjentisan ka povećanju životnog standarda naših građana.
Jeste iz razloga što od 1. januara imamo povećanje za naše najstarije sugrađane, povećanje penzija za 14,%, povećanje plata u javnom sektoru za 10%, a minimalna zarada povećaće se za 17,8% i iznosiće umesto sadašnjih 40.000 dinara preko 47.000 dinara. Nikada više.
Budžet je razvojni jer obezbeđuje sredstva za nove kapitalne investicije i nove projekte.
Nisam čula da su kolege koje sede preko puta mene išta pozitivno rekle o budžetu za narednu godinu. Nisu, spomenuli su samo u nekom deliću da gradimo brze saobraćajnice i autoputeve. Danas Srbija gradi 10 autoputeva i brzih saobraćajnica. Kao što i sami građani znaju to su obilaznica oko Kragujevca, brza saobraćajnica Šabac – Loznica, Fruškogorski koridor, autoput Preljina – Požega, autoput Pojate – Preljina, izgradnja puta preko Radan planina, izgradnja autoputa E75, deonica Kelebija – petlja Subotica, modernizacija puta Niš – Dimitrovgrad sa obilaznicom oko Niša. Ono što najviše znači građanima u Nišu to je…
Molim vas, predsedavajući, jel možete samo kolegama sa desne strane da kažete da se malo utišaju? Znam ja da je kasno, ali možda bi građani Srbije ovo da čuju.
Znači, modernizacija pruge Niš – Dimitrovgrad i ono što je značajno za građane Niše jeste sklanjanje pruge iz centra Niša, na koje su čekali 60 godina.
Imamo i rekonstrukciju mostova na graničnim prelazima Ljubovija, Šepak, Skelani i Karakaj, projekat mađarsko – srpske železnice i izgradnja neophodno infrastrukture za EKSPO 2027.
Kapitalne investicije iznose skoro 600 milijardi dinara. Gradi se 19 opštih bolnica, nabavlja 20 mamografa koji će najviše biti smešteni u onim ruralnijim delovima naše zemlje, u unutrašnjost Srbije. To su Babušnica, Negotin, Kladovo, Vladičin Han.
Nabavljamo 22 magnetne rezonance koje će, takođe, biti najviše smeštene u unutrašnjost.
Za retkih bolesti Srbija danas izdvaja 7,2 milijarde dinara. Lečimo 650 pacijenata od 30 retkih bolesti.
Gospodo iz opozicije, jel u vaše vreme nisu postojale retke bolesti? Ili niste poznavali taj termin ili vas nije bilo briga za lečenje takvih građana Srbije. Lečili ste osam osiguranika od retkih bolesti i izdvajali 30 puta manje nego što sada izdvaja Srbija, u 2023. godini.
Vi kažete danas da zdravstvo ne valja. Čuli smo iz više usta preko puta. Ja pitam – jel vas nije sramota? Vas koji ste 2004. godine ovde u ovom domu Narodne skupštine ratifikovali kredit Evropske investicione banke na 50 miliona evra za rekonstrukciju koja se tačno zvala tada – hitna rekonstrukcija 22 plus jedan bolnica u Srbiji. Niti je Srbija u vaše vreme videle te bolnice, niti ste ih vi izgradili, a bogami ni te pare nismo videli, samo ih sad vraćamo.
Taj hitni projekat rekonstrukcije iz 2004. godine trajao je dugo i baš je bio hitan, pod navodnicima. Čekao je Vučića da izgradi dva najmodernija klinička centra, KC Niš, KC Srbije, da izgradi nove bolnice, Opštu bolnicu u Prokuplju, KC Kragujevac, KC Vojvodine, OB Loznica, da nabavi mamografe, magnetne rezonance, zračne akceleratore, iks noževe, gama noževe, itd.
Ovaj razvojni budžet je nastavak politike daljeg razvojnog osnaživanja Srbije i podrške privredi i nastavak je velikog investicionog projekta koji je započet iz oblasti infrastrukture, saobraćaja, sporta, zdravstva, poljoprivrede.
Danas imamo subvencije našim poljoprivrednicima koje su nikada veće, devet puta veće nego u vaše vreme. Iznose oko 98 milijardi. Dakle, BDP raste kontinuirano, što je pokazatelj odgovorne politike koju vodi Aleksandar Vučić i ova Vlada. Projektovana stopa privrednog rasta iznosi 3,2% BDP-a, deficit 2,2% BDP-a projektovani, a javni dug je i dalje ispod Mastrihta i on iznosi 51,7%.
Gospodo iz opozicije, zaboravili ste da u vaše vreme javni dug je iznosio 75% BDP-a, pa smo opet čekali Vučića da Vučić smanji javni dug. Sad vi tvrdite da Srbija ide u sunovrat, da ovde ništa ne valja, da je zemlja u krizi. Tražite da se uvedu sankcije predsedniku Republike, pišete razna pisma nezadovoljstva, a čime ste to nezadovoljni? Jeste li nezadovoljni time što se od Beograda do Šapca stiže za 45 minuta, što se od Beograda do Novog Sada putuje za manje od 30 minuta, time što je Srbija umrežena autoputevima, pa od Beograda do granice s Bugarskom za tri i po sata ili do granice sa Severnom Makedonijom za isto toliko? Jeste li time nezadovoljni?
Jeste li nezadovoljni time što imamo najmodernije kliničke centre? Izgleda da vam matematika nije baš najbolja strana, kao ni politički program koji vi imate. Jedino vaš politički program svodi se na to da se uvedu sankcije predsedniku Republike i da u Srbiji ništa ne valja.
Kažete da se Srbija zadužuje kad god ovde u Skupštini usvajamo zakone o potvrđivanju ugovora o zajmu. Uzima Srbija kredite, ali i gradi zemlju, gradi bolnice, gradi autoputeve, dovodi investitore, gradi fabrike i vraća kredite. Vide građani Srbije i pruge i fabrike i bolnice.
Vi ste, gospodo, kredite uzimali, ali nisam sigurna da ste njima izgradili ni metar autoputa, a kamoli kilometar, niti jednu bolnicu. Ali, Vučić jeste i pamte to građani Srbije.
Zato ću u danu za glasanje kao član SNS, poslaničke grupe Aleksandar Vučić – Zajedno možemo sve, podržati Predlog zakona o budžetu za 2024. godinu, kao i sve ostale zakone koji se nalaze na dnevnom redu, zbog građana Srbije. I neka žive građani Srbije, neka živi naša lepa Srbija. Hvala vam.
Hvala uvaženi predsedniče Narodne skupštine Republike Srbije, doktore Orliću, poštovani ministre, predstavnici institucija, a pre svega uvaženi građani Republike Srbije.
Mnogo smo što, šta čuli od jutros u ovoj sali, a malo toga je imalo veze sa temom na dnevnom redu današnje sednice, od kolega prekoputa. Od kolega prekoputa najvećim delom mogli smo da čujemo koliko mrze i isključivo mrze Aleksandra Vučića.
Mi da se vratimo na temu. Uvaženi građani Srbije cilj i vizija moderne i pristojne i evropske Srbije na čelu sa Aleksandrom Vučićem je osim povećanja životnog standarda svih građana Srbije i ulaganje u kapitalne investicije, odnosno ulaganje u putnu infrastrukturu. Razvijenost jedne zemlje, poštovane kolege narodni poslanici, uvaženi građani Republike Srbije, meri se mrežom njenih puteva, a sa svakim novim kilometrom raste i kvalitet života nas građana Republike Srbije, raste privreda, ekonomija i turizam naše zemlje.
Novi putevi ne znače samo brže i bezbednije stizanje do cilja. Oni znače mnogo više, novi putevi, autoputevi i pruge, znače dovođenje novih investicija, otvaranje novih radnih mesta, umrežavanje Srbije od krajnjeg severa, do krajnjeg juga, od istoka do zapada, znače da Srbija postaje značajan transportni centar kroz Evropu. Upravo zbog svog geografski strateškog položaja naša zemlja Srbija nalazi se na značajnom transportnom pravcu koji povezuje centralnu Evropu sa zapadnom Evropom, jugoistočnom Evropom, Turskom i Bliskim Istokom.
Za Srbiju ovaj projekat modernizacije železničke pruge Beograd-Niš koji je deo Koridora 10, znači ubrzan rast i razvoj naše zemlje i jačanje naše ekonomije. Za ovu modernizaciju brze pruge Beograd-Niš od EU Srbija je dobila 598 miliona evra bespovratnih sredstava, a ukupna vrednost investicije bez ovog granta iznosi milijardu i 600 miliona evra, od čega će 1,1 milijardu evra dati Evropska investiciona banka Srbiji, a 550 miliona evra Evropska banka za obnovu i razvoj. Ovaj grant od skoro 600 miliona evra Srbija do sada nikada nije dobila.
Jug Srbije dobiće najkvalitetniju železnicu Evrope, Niš će postati ne samo centar jugoistočne Srbije, već i jugoistočne Evrope, a građani Srbije će imati priliku da se voze najmodernijim vozovima koji će ići brzinom preko 200 km na sat. Njihovo putovanje sa sadašnjih šest sati skratiće se na manje od dva sata. Da vas podsetim, danas vozovi u Srbiji se kreću prosečno 60 km na sat.
Očekivani dnevni priliv putnika bi trebao da iznosi 20.000, jer danas brzim vozom od Beograda do Novog Sada stiže se za 32 minuta i dnevni priliv putnika je 10.000, vikendom i više. Ukupna dužina železničke mreže u Srbiji iznosi 3.333 kilometra. Od 2012. do 2015. godine izgrađeno je 108 km pruga, od 2015. godine skoro 700, i to 300 magistralnih i oko 400 regionalnih. Gradi se još 230 km pruga i da podsetimo građane Srbije od Novog Sada do Subotice, od Subotice do Horgoša, od Jajinca do Male Krsne i od Niša do Brestovca.
Ova železnička mreža moderna od Beograda do Niša iznosiće 230 km na sat. Putovaće se 100 minuta. U čije vreme? U vreme Aleksandra Vučića. Šta? Deset autoputeva novih i preko 1.700 km pruga. Kome? Za građane Srbije.
Danas, uvaženi građani Srbije od Beograda do Dimitrovgrada putuje se za manje od tri sata, od Ništa do granice sa Severnom Makedonijom za sat i po se stiže, od Beograda do Novog Sada za 32 minuta, od Beograda do Čačka za manje od sat i po. U čije vreme? U Vučićevo, složićete se.
U vaše vreme gospodo, broj kilometara pruga i autoputeva množio se sa brojem nula, pardon, izvinjavam se izgradili ste 30 km pruge. U vaše vreme, a citiraću izvor jednih novina koje podržavaju vašu politiku, izvor „Dana“, datum ponedeljak 4.10.2010. godine, vreme 9,24 časova. Kaže – putnici koji u voz ulaze na stanicama gde ne postoje blagajne prisiljeni su da kartu kupljenu u vozu plaćaju po 30% višoj ceni. Tu odluku je na osnovu pozitivnog mišljenja nadležnih ministarstava i uz saglasnost Vlade Srbije 2010. godine, gospodo, u vaše vreme, 20. marta, usvojio Upravni odbor „Železnica Srbije“. Bravo majstori. Izgradili ste 30 km pruga, ali zato karta 30% skuplja. Moj dubok naklon. E, to je vaša politika.
To građani Srbije vide, jer vaša dela su obrnuto proporcionalna vašim rečima. Umeli su građani Srbije to da prepoznaju, umeli, jer su poverenje i drugi put u prvom krugu dali predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, sa 2.230.000 glasova. Pa, vi kada mrzite Aleksandra Vučića, mrzite i ovih 2.230.000 glasova koji su glasali za predsednika Republike. Ukazali su građani Srbije poverenje Aleksandru Vučiću, jer Aleksandar Vučić drži do svojih obećanja, njegova dela to pokazuju i broj glasova.
Zato ću ja u danu za glasanje, kao član SNS, iz poslaničke grupe Aleksandar Vučić – Zajedno možemo sve, podržati set zakona koji su na dnevnom redu, za još kilometara puteva i pruga, za budućnost svih nas i vas, draga gospodo iz opozicije. Žive Srbija i hvala vam.