Zahvaljujem, predsedavajući.
Uvaženi ministre sa saradnicima, dame i gospodo narodni poslanici, dragi građani Republike Srbije, do pre desetak godina na temu metroa se koristila isključivo za politikanstvo, za praznu demagogiju i za prikupljanje političkih poena. Danas to više nije slučaj. Danas smo došli do trenutka kada izgradnja metroa u našoj prestonici postaje stvarnost.
Upravo jedan od polaznih dokaza za to jeste i zakon o kome danas ovde diskutujem. To je zakon o metrou i gradskoj železnici. Ovaj predlog zakona će s jedne strane omogućiti da se brže i jednostavnije realizuje projekat, dakle, od procesa pribavljanja zemljišta, do izdavanja neophodnih dozvola i ubrzavanja procedure javnih nabavki koje su neophodne za realizaciju ovog projekta.
Dakle, donošenjem ovog zakona steći će se svi neophodni uslovi koji su potrebni za početak izgradnje metroa.
Višedecenijski san svih građana Srbije, a pre svega građana koji žive u Beogradu, počeće da se ostvaruje u novembru mesecu, za kada je predviđen početak izgradnje metroa. Do 2030. godine nećemo stati sa radovima i tada je predviđeno da naša prestonica ima izgrađen 41 kilometar metroa sa 42 stanice i dve linije koje će pokriti veći deo grada.
Izgradnja metroa nije samo način da se smanje saobraćajne gužve, to je, pre svega, prestiž i snaga jednog grada i jedne države. Mi ćemo zajedno sa izgradnjom metroa krenuti i u proširenje i modernizaciju BG voza, koji će dodatno smanjiti saobraćajne gužve s jedne strane, s druge strane, olakšaće povezanost između svih prigradskih beogradskih opština. Takođe, doprineće i ravnomernom razvoju tih prigradskih beogradskih opština.
Naš cilj i ono čemu težimo jeste da do 2030. godine sav javni saobraćaj u našoj prestonici bude električni ili hibridni, dakle, da ispunjava sve ekološke standarde.
Podsetiću vas samo da su u toku radovi i na brzoj pruzi Beograd - Stara Pazova - Novi Sad, da će na toj pruzi vozovi saobraćati brzinom od 200 kilometara na sat i to će omogućiti da se od Beograda do Novog Sada stigne za manje od 30 minuta. Ova pruga će biti nastavljena, dakle, izgradnja ove pruge će biti nastavljena i dalje ka severu, ka Subotici i Budimpešti.
Ono što je važno da se napomene jeste da ni južni deo od Beograda takođe neće biti zapostavljen. Za naredni period predviđena je rekonstrukcija pruge Beograd - Niš, a takođe i izrada projektno-tehničke dokumentacije za rekonstrukciju pruge Beograd - Bar.
Dakle, svi ovi projekti su samo još jedan dokaz da je politika predsednika Aleksandra Vučića i politika ujedno SNS politika napretka i sigurne budućnosti za sve naše građane.
Proces stabilizacije finansijskih prilika, koji je počeo promenom vlasti 2012. godine, danas nam omogućava da krenemo u realizaciju projekta koji su decenijama unazad čekali da dođu na svoj red.
Dežurni kritičari često znaju da skrenu pažnju na kredite koje naša država danas uzima, ali ono što zaboravljaju jeste da za razliku od perioda kada su oni bili na vlasti, mi danas novac pozajmljujemo po nikada nižim kamatnim stopama i isključivo za izgradnju i ulaganje u infrastrukturu, a ne za isplatu plata i penzija, kao što su to oni radili.
Infrastruktura je veoma važna i ona je sinonim za 21. vek. Žalosno je da su decenijama neki građani čekali da do njihovih mesta stignu autoputevi i sa njima nove investicije, sa investicijama nova radna mesta, da su čekali decenijama da se krene sa ulaganjem u železničku infrastrukturu, ali i ulaganjima u javni prevoz u našoj prestonici.
Mi danas, iako smo pogođeni svim posledicama koje ova pandemija korona virusa nosi sa sobom, nismo odustali ni od jednog važnoj infrastrukturnog projekta koji smo građanima obećali u prethodnom periodu. Danas kada vodite odgovornu i domaćinsku politiku ima prostora za sve, i za ulaganja u infrastrukturu i za ulaganja u zdravstvo i za ulaganja u digitalizaciju i za povećanje plata i penzija, dakle, za sve ono što predstavlja napredak i poboljšanje života naših građana.
Mnogi nam nisu verovali da ćemo od jednog rugla i jedne prljavštine koja je bila ovde u centru Beograda uspeti da napravimo jedno prelepo naselje, jedan prelepi centar, možda jedan od najlepših u jugoistočnoj Evropi. Zato znam da ćete od pojedinih političkih kritičara sigurno i sada čuti da od ovog kapitalnog i važnog projekta, od izgradnje metroa neće biti ništa. Ali, dragi građani, budite sigurni da naša država, naš predsednik, naša Vlada neće odustati i od realizacije ovog projekta i da će održati datu reč.
Cilj sadašnje vlasti, na čelu sa predsednikom Aleksandrom Vučićem, jeste da svaki zarađeni dinar se isključivo utroši ka ostvarenju jednog cilja, a to je stvaranju bolje budućnosti naše države, stvaranju bolje budućnosti za naše građane. Za to ćemo se boriti uvek i bez obzira na sve. Zahvaljujem.